Положення ро місцеву комісію з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайнихситуацій при виконавчому комітеті Бережанської міської ради
ПОЛОЖЕННЯ
про місцеву комісію з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайнихситуацій при виконавчому комітеті Бережанської міської ради
1. Місцева комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій при виконавчому комітету Бережанської міської ради (далі - комісія) є постійно діючим органом, який утворюється виконавчим комітетом Бережанської міської ради для координації діяльності міської ради, підприємств, установ та організацій, пов’язаної із забезпеченням техногенно-екологічної безпеки, захисту населення і територій Бережанської міської територіальної громади від наслідків надзвичайних ситуацій, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і реагування на них.
2. Комісія у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, а також указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, рішеннями Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, рішеннями регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, рішеннями міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови та цим Положенням.
3. Основними завданнями комісії на території Бережанської міської територіальної громади є:
3.1. Координація діяльності міської ради, підприємств, установ та організацій, пов’язаної із:
- функціонуванням Бережанської ланки міської територіальної громади територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту;
- здійсненням оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії в умовах такої ситуації;
- залученням сил цивільного захисту до проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, надання гуманітарної допомоги;
- забезпеченням реалізації вимог техногенної та пожежної безпеки;
- навчанням населення діям у надзвичайній ситуації;
- визначенням меж зони надзвичайної ситуації;
- здійсненням постійного прогнозування зони можливого поширення надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків;
- організацією робіт із локалізації і ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, залучення для цього необхідних сил і засобів;
- організацією та здійсненням:
- заходів щодо життєзабезпечення населення, що постраждало внаслідок виникнення надзвичайної ситуації;
- заходів з евакуації (у разі потреби);
- радіаційного, хімічного, біологічного, інженерного та медичного захисту населення і територій від наслідків надзвичайної ситуації;
- вжиттям заходів до забезпечення готовності територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту до дій в умовах надзвичайної ситуації та в особливий період;
- здійсненням безперервного контролю за розвитком надзвичайної ситуації та обстановкою на аварійних об’єктах і прилеглих до них територіях;
- інформуванням органів управління цивільного захисту та населення про розвиток надзвичайної ситуації та заходи, що здійснюються;
- забезпеченням:
- живучості об’єктів національної економіки та державного управління під час реагування на надзвичайну ситуацію;
- стабільного функціонування об’єктів паливно-енергетичного комплексу під час виникнення надзвичайної ситуації, злагодженої роботи підприємств, установ та організацій для забезпечення сталої і безперебійної роботи об’єктів Єдиної газотранспортної та об’єднаної енергетичної систем України;
- безпеки та сталої роботи транспортної інфраструктури, послуг поштового зв’язку та всіх видів електричного зв’язку;
- санітарного та епідемічного благополуччя населення;
- організацією та керівництвом за проведенням робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій регіонального і місцевого рівня;
- встановленням кількісних та якісних показників виведення з ладу транспортних засобів, промислових, громадських і житлових будинків та споруд, комунальних і енергетичних мереж, засобів зв’язку, магістральних газо-, або інших трубопроводів, залізничних вузлів, мостів, шляхопроводів тощо.
3.2. Визначення шляхів та способів вирішення проблемних питань, що виникають під час:
- функціонування територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту;
- здійснення заходів:
- щодо соціального захисту населення, що постраждало внаслідок виникнення надзвичайної ситуації;
- щодо медичного та біологічного захисту населення у разі виникнення надзвичайної ситуації;
- порушення умов належного функціонування об’єктів інфраструктури та безпеки життєдіяльності населення, зокрема у сферах національної безпеки і оборони, енергетики, фінансів, соціального захисту, охорони здоров’я та навколишнього природного середовища.
3.3. Підвищення ефективності діяльності міської ради, підприємств, установ та організацій під час реагування на надзвичайну ситуацію.
4. Комісія відповідно до покладених на неї завдань:
4.1. У режимі повсякденної діяльності:
- здійснює координацію діяльності міської ради щодо розроблення і виконання цільових і науково-технічних програм, здійснення заходів у сфері цивільного захисту та техногенно-екологічної безпеки;
- здійснює заходи щодо забезпечення захисту населення, сталого функціонування господарських об’єктів, зменшення можливих матеріальних втрат та збереження національної культурної спадщини у разі виникнення надзвичайної ситуації;
- бере участь у розгляді питань щодо утворення або припинення діяльності підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, що використовують небезпечні технології (хімічні, радіаційні тощо);
- сприяє розвитку форм контролю за функціонуванням потенційно небезпечних об’єктів;
- координує здійснення заходів щодо профілактики та локалізації інфекційних захворювань, а також запобігання виникненню випадків масових харчових отруєнь населення.
4.2. У режимі підвищеної готовності:
- здійснює заходи щодо активізації роботи з проведення спостереження та контролю за станом навколишнього природного середовища, перебігом епідемій і спалахами інфекційних захворювань, масовими харчовими отруєннями населення, обстановкою на потенційно небезпечних об’єктах і прилеглих до них територіях, прогнозування можливості виникнення надзвичайної ситуації та її масштабів;
- організовує розроблення плану комплексних заходів щодо захисту населення і територій у разі виникнення надзвичайної ситуації, забезпечення сталого функціонування господарських об’єктів;
- забезпечує координацію заходів щодо запобігання виникненню надзвичайної ситуації регіонального і місцевого рівня;
- готує пропозиції щодо визначення джерел і порядку фінансування заходів реагування на надзвичайну ситуацію;
- координує заходи щодо створення резерву засобів індивідуального захисту та матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків, визначає обсяги і порядок використання таких резервів;
- забезпечує стабільне виробництво, передачу, постачання і використання енергоносіїв під час виникнення надзвичайної ситуації підприємствами, установами та організаціями паливно-енергетичного комплексу.
4.3. У режимі надзвичайної ситуації:
- забезпечує координацію, організацію робіт та взаємодію органів управління, сил та засобів територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, а також громадських організацій щодо надання допомоги населенню, що постраждало внаслідок виникнення надзвичайної ситуації;
- організовує роботу з локалізації або ліквідації надзвичайної ситуації місцевого рівня;
- залучає до виконання робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації необхідні рятувальні, транспортні, будівельні, медичні та інші формування з використанням наявних матеріально-технічних, продовольчих та інших ресурсів і запасів;
- вживає заходів, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт у небезпечних районах;
- забезпечує здійснення заходів щодо соціального захисту населення, що постраждало внаслідок виникнення надзвичайної ситуації;
- встановлює межі зони, на якій виникла надзвичайна ситуація, та організовує визначення розміру шкоди, заподіяної суб’єктам господарювання і населенню внаслідок виникнення надзвичайної ситуації регіонального та місцевого рівня;
- організовує здійснення постійного контролю за станом навколишнього природного середовища на території, що зазнала впливу надзвичайної ситуації, обстановкою на аварійних об’єктах і прилеглих до них територіях;
- приймає рішення щодо попередньої класифікації надзвичайної ситуації за видом, класифікаційними ознаками та рівнем, забезпечує своєчасне подання до УДСНС в Тернопільській області зазначених матеріалів;
- вивчає обставини, що склалися, та подає виконавчому комітету
Бережанської міської ради інформацію про вжиті заходи, причини виникнення та результати ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, а також пропозиції щодо подальших дій із запобігання її розвитку.
4.4. У режимі надзвичайного стану:
- забезпечує координацію, організацію робіт та взаємодію органів управління та сил територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту з урахуванням особливостей, що визначаються згідно з вимогами Законів України «Про правовий режим воєнного стану», «Про правовий режим надзвичайного стану», а також інших нормативно-правових актів;
- здійснює заходи, необхідні для відвернення загрози та забезпечення безпеки і здоров’я громадян, забезпечення функціонування органів державної влади та міської ради.
4.5. Проводить моніторинг стану виконання міською радою та підприємствами, установами та організаціями, пов’язаними із забезпеченням техногенно-екологічної безпеки покладених на них завдань.
5. Комісія має право:
- залучати у разі потреби в установленому законодавством порядку до ліквідації наслідків надзвичайної ситуації регіонального та місцевого рівня сили і засоби територіальної підсистеми єдиної системи цивільного захисту;
- заслуховувати інформацію керівників територіальних органів центральних органів виконавчої влади, місцевих органів виконавчої влади, міської ради, підприємств, установ та організацій, розташованих на території Бережанської міської територіальної громади, з питань, що належать до їх компетенції, і давати їм відповідні доручення;
- одержувати від територіальних органів центральних органів виконавчої влади, місцевих органів виконавчої влади, міської ради, підприємств, установ та організацій, розташованих на території Бережанської міської територіальної громади, матеріали і документи, необхідні для вирішення питань, що належать до її компетенції;
- залучати до участі у своїй роботі представників територіальних органів центральних органів виконавчої влади, місцевих органів виконавчої влади, міської ради, підприємств, установ та організацій, розташованих на території Бережанської міської територіальної громади (за погодженням їх керівниками);
- розглядати матеріали розслідувань про причини і наслідки виникнення надзвичайної ситуації та вносити пропозиції щодо притягнення до адміністративної або кримінальної відповідальності посадових осіб, винних у її виникненні.
6. Головою комісії є Бережанський міський голова.
Роботою комісії керує її голова, а за відсутності голови - за його дорученням перший заступник міського голови.
Засідання комісії веде голова, а за його відсутності - перший заступник міського голови.
Посадовий склад комісії затверджується виконавчим комітетом Бережанської міської ради, на основі пропозицій територіальних органів центральних органів виконавчої влади, місцевих органів виконавчої влади, міської ради, підприємств, установ та організацій, розташованих на території м. Бережани.
Персональний склад комісії затверджується головою комісії.
Голова комісії організовує її роботу за допомогою секретаріату.
7. Голова комісії має право:
- залучати до роботи із запобігання виникненню надзвичайної ситуації або ліквідації її наслідків будь-які транспортні, рятувальні, відбудовні, медичні та інші сили і засоби відповідно до законодавства;
- приймати в межах повноважень комісії рішення щодо реагування на надзвичайну ситуацію;
- вносити пропозиції в межах законодавства щодо заохочення осіб, які зробили вагомий внесок у запобігання виникненню надзвичайної ситуації, ліквідацію її наслідків;
- делегувати на період ліквідації наслідків надзвичайної ситуації свої повноваження заступникам голови комісії.
8. Робочим органом комісії (секретаріатом), що забезпечує підготовку, скликання та проведення засідань, а також контроль за виконанням її рішень, є відділ з питань цивільного захисту населення, взаємодії з правоохоронними органами, мобілізаційної роботи та ведення військового обліку.
9. Комісія проводить засідання на постійній основі.
Рішення комісії приймаються колегіально більш як двома третинами складу комісії. Член комісії, який не підтримує пропозиції та рекомендації, прийняті комісією, може викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання.
Рішення комісії оформляється протоколом, який підписується головою та секретарем комісії.
9.1. Голова комісії може прийняти рішення про проведення засідання комісії в режимі відеоконференції з використанням відповідного програмного забезпечення, зокрема через Інтернет (далі - онлайн-засідання комісії). В онлайн-засіданні комісії беруть участь члени комісії, а також інші особи, які визначені її головою.
Онлайн-засідання комісії можуть проводитися у невідкладних випадках, пов’язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій, ліквідацією їх наслідків, а також з питань, пов’язаних з виникненням загрози життю та/або здоров’ю населення.
Підготовка та проведення онлайн-засідання комісії здійснюються секретаріатом комісії.
Секретаріат комісії забезпечує інформування членів комісії та інших визначених головуючим осіб, які будуть брати участь в онлайн-засіданні комісії, про дату і час проведення засідання та надсилає їм проект порядку денного.
Організаційно-технічне забезпечення проведення онлайн-засідання комісії покладається на відділ з питань цивільного захисту населення взаємодії з правоохоронними органами, мобілізаційної роботи міської ради.
Результати онлайн-засідання комісії оформлюються протоколом, який підписується головуючим та відповідальним секретарем комісії.
10. Рішення комісії, прийняті у межах її повноважень, є обов’язковими для виконання органами державної влади, міською радою, підприємствами, установами та організаціями, розташованими на території Бережанської міської територіальної громади.
11. За членами комісії на час виконання завдань зберігається заробітна плата за основним місцем роботи.
12. Організація побутового забезпечення членів комісії, а також забезпечення їх спеціальним одягом, засобами індивідуального захисту під час роботи в зоні надзвичайної ситуації покладається на виконавчий комітет Бережанської міської ради.
13. Комісія має бланк із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
ПОСАДОВИЙ СКЛАД
міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Бережанської міської ради
Керівний склад:
- Міський голова м. Бережани, голова комісії;
- Заступник міського голови, керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
- Заступник міського голови;
- Начальник 2 державного пожежно-рятувального загону Головного Управління ДСНС України у Тернопільській області, заступник голови комісії;
- Провідний спеціаліст з питань цивільного захисту відділу з питань ведення військового обліку, мобілізаційної роботи та цивільного захисту міської ради, відповідальний секретар комісії.
Члени комісії:
- Начальник відділу з питань ведення військового обліку, мобілізаційної роботи та цивільного захисту міської ради;
- Керуючий справами (секретар) виконавчого комітету міської ради;
- Начальник юридичного відділу міської ради;
- Начальник «Фінансового управління» Бережанської міської ради;
- Начальник відділу житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури міської ради;
- Завідувач Бережанської станції екстреної (швидкої) медичної допомоги КНП «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Тернопільської обласної ради;
- Директор Бережанського міського комунального підприємства «Господар»;
- Начальник першого відділу Тернопільського районного центру комплектування та соціальної підтримки;
- Начальник відділу поліції №1 (м. Бережани) РУП ГУ Національної поліції в Тернопільській області (за згодою);
- Начальник ДМД № 314/5 м. Бережани Тернопільської філії ПАТ «Укртелеком (за згодою);
- Директор комунального некомерційного підприємства «Бережанська центральна міська лікарня» Бережанської міської ради (за згодою);
- Директор комунального некомерційного підприємства «Центр первинної (медико-санітарної) допомоги» Бережанської міської ради (за згодою);
- Лікар із загальної гігієни відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Тернопільського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області;
- Голова правління Бережанського районного споживчого товариства (за згодою);
- Начальник Бережанської дільниці регіонального офісу водних ресурсів у Тернопільській області;
- Начальник Бережанського району електричних мереж ВАТ «Тернопільобленерго» (за згодою);
- Начальник Бережанського управління з експлуатації газового господарства ПАТ «Тернопільгаз» (за згодою);
- Начальник метеорологічної станції Бережани обласного центру з гідрометеорології (за згодою);
- Командир ________;
- Начальник ________;
- Депутати постійної комісії міської ради з питань архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства, екології, надзвичайних ситуацій, енергозабезпечення та енергоефективності.
- Начальник відділу економічного розвитку «Ресурсний центр громади та підтримки підприємництва».