Бережанська міська рада
Тернопільська область, Тернопільський район

Громадяни запитували телефоном про нарахування та пільги з майнових податків 

Дата: 12.04.2024 15:32
Кількість переглядів: 26

 

Нещодавно в Головному управлінні ДПС у Тернопільській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» стосовно плати за землю та податку на нерухомість громадянами. На питання додзвонювачів відповідала начальниця відділу адміністрування податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску управління оподаткування фізичних осіб Головного управління ДПС у Тернопільській області Лариса Березюк.

Посадовиця звернула увагу додзвонювачів, що відповідно до норм Податкового кодексу України, фізичні особи, які мають у власності квартири, будинки, об’єкти нежитлової нерухомості, земельні ділянки є платниками податку за таке майно.

Нарахування відповідних податків здійснюють органи податкової служби. Податкове повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити  надсилаються  платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком). Обов’язок щодо сплати податку виникає у громадян протягом 60 календарних днів з моменту вручення відповідного повідомлення.

Лариса Березюк зауважила, що громадянам треба слідкувати за правильністю та вчасністю здійснення нарахування податку на нерухоме майно, бо навіть, якщо платник податків не отримав податкове повідомлення-рішення, сплата податку не відміняється. Відповідно до вимог Податкового кодексу України фахівці податкової служби мають право нарахувати відповідний податок з урахуванням строків давності, тобто за останні три роки.

Якщо платник виявив розбіжності між даними, зазначеними в повідомленні-рішенні та даними, зазначеними в документах на право власності на об’єкт, що підлягає оподаткуванню, він може звернутися до державної податкової інспекції за місцем реєстрації для проведення звірки.

Для цього громадянину необхідно пред’явити оригінали документів, які підтверджують його право власності на відповідний об’єкт. Якщо розбіжності будуть підтверджені, то контролюючий орган проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове повідомлення-рішення. Попереднє повідомлення-рішення вважається скасованим.

Під час телефонного спілкування найбільше запитань було, чому не надходять податкові повідомлення-рішення на сплату податків. Де податківиця зазначила, якщо у громадян відбулись зміни в реєстраційних даних, зокрема місця проживання, то вони зобов’язані протягом місяця проінформувати про це орган податкової служби. Для цього необхідно подати до податкової інспекції за місцем реєстрації заяву за формою № 5ДР. Завдяки своєчасно внесеній достовірній інформації про фактичні реєстраційні дані фізичних осіб, громадяни у визначений законодавством термін отримають податкові повідомлення-рішення про нараховані суми податків, а саме, земельного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Відповідно, вони зможуть своєчасно виконати свій обов’язок зі сплати податків, не порушуючи граничні терміни сплати та уникнути фінансових санкцій.

Під час телефонного спілкування платники податків, що брали участь у «гарячій лінії», отримали відповіді на усі запитання, які їх цікавили.

  

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь